środa, 28 grudnia 2011

SuperMemo

SuperMemo! Od tego zaczynałam...
  • skuteczny (ale brakuje kontekstu do słówka)
  • wersja 'zwroty i słowa'- szybka
Ćwiczy się American English. Przyznam,
że mam trochę kłopotów z rodzajami SuperMemo i nie znam ich wszystkich. Sama przerobiłam dwa: Elementary 3000 słówek i zwrotów (taki fioletowy) i sporą część Advanced English Speed Up (czerwony). Nauczyłam się dużo słówek, niestety za drugim razem bardzo szybko się znudziłam i przy pierwszej okazji znalazłam wymówkę (porysowała się płyta), aby już z SuperMemo nie
korzystać. Prawdopodobnie jest wiele odmian SuperMemo, które są ciekawsze, ale ja nic na ten temat nie wiem (polecam sprawdzić opinie na forach). Sam system SuperMemo uważam ( mimo wszystko ) za bardzo efektywny i dobry sposób rozwijania słownictwa.
TUTAJ można pobrać DARMOWĄ bazę programu SuperMemo UX. Jest to bardzo dobre narzędzie do nauki języka. Przy użyciu tego programu można tworzyć WŁASNE bazy danych (słówka, zwroty, wymowa, konstrukcje gramatyczne, PRZYKŁADOWE ZDANIA, ćwiczenia,  itp.). Jednocześnie program działa zgodnie z zasadami SuperMemo, czyli wyznacza powtórki materiału, które pomagają w 'zapisywaniu' (zapamiętywaniu) nowego materiału na 'dysk twardy'  (pamięć długotrwała) ucznia. POLECAM :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz