środa, 28 grudnia 2011

Keeping a diary..

Keeping a diary..in English? Czy to dobry pomysł prowadzić pamiętnik/dziennik w języku angielskim? Nie wiem, jak inni ale ja mam niesamowite problemy z motywowaniem się do pisania w języku angielskim. Od lat prowadzę coś na kształt pamiętnika. Postanowiłam to wykorzystać i zaczęłam pisać w nim po angielsku. Muszę powiedzieć, że piszę coraz swobodniej i popełniam coraz mniej błędów (na początku używałam tylko podstawowych słów i zwrotów, a i tak robiłam błąd na błędzie :-) ).  Ma to wszystko jedną bardzo istotną zaletę: z czasem pisanie w obcym języku, nawet bardzo osobistych myśli, zaczyna przychodzić całkiem naturalnie. Osobiste zapiski powodują, że język angielski staje się bliższy, ożywa.
Pisanie może być nawet zabawniejsze, gdy zdecydujemy się wcielić w jakąś postać. Można być kimkolwiek- na przykład  Elvisem albo Herkulesem, a może warto opisać Nowe Przygody Sherlock'a Holmes'a?  :-) Ważne jest to, aby używać maksymalnej ilości nowo poznanych słów, zwrotów i konstrukcji gramatycznych. No i można spróbować dobrze się przy tym bawić! Nie trzeba pisać dużo, ale warto pisać systematycznie i w miarę często.
Podsumowując, możemy zapisywać swoje myśli, spisywać wydarzenia minionego dnia ALBO możemy tworzyć w wyobraźni nowe historie, nowych ludzi. Ważne, aby językiem tych zapisków był ANGIELSKI. Można pisać klasycznie w papierowym notesie albo wybrać bloga...Można zachować notatki dla siebie albo pokazać je światu (nawet jeśli ten 'świat' ograniczy się do przyjaciela). Jednym zdaniem: DOBRE JEST WSZYSTKO TO, CO POMAGA wytrwać w postanowieniu systematycznego pisania.
Życzę wielu tematów!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz